זבובים מעוקרים בדרך לירדן

מתוך הכתבה שהתפרסמה באתר nrg: "למה ישראל מוכרת זבובים מעוקרים לירדן?"
מאת יעל פרוינד אברהם

זבובים מעוקרים בדרך לירדן750 אלף זבובים מעוקרים שנשלחו מישראל יפוזרו בחלקות הדרים בירדן. זבובים אלו יחפשו את הנקבות בנות מינם ויזדווגו איתן. אחרי ההזדווגות, הנקבה תטיל כהרגלה ביצים בקליפות הפרי אולם הביצים לא יבקעו. באופן זה ינצלו מרב הגידולים באזור ויהיו ראויים לאכילה.

בשונה מצורת הטיפול המוכרת והישנה, ריסוסים באמצעים כימיים כמו למשל זרחן אורגני, פיזורם של זבובים מעוקרים מסייע בהקטנה משמעותית של נזקים סביבתיים ובריאותיים.

תוצאות השימוש בזבובים מעוקרים בא לידי ביטוי כבר בשנה הראשונה. לדבריו של אופיר לוי, מנהל מפעל הזבובים של ביו-בי, "בפרויקטים באזור חבל הבשור הגענו למצב שמעשרים ריסוסים לעונה ירדנו לאפס. רק לעתים נדירות, בעת הצורך, השתמשנו בריסוס נקודתי עם חומרים רכים. במטעי המנגו בצפון הארץ, הודות לשימוש בטכניקה הזו, נרשמה ירידה של 70 אחוזים בשימוש בכימיקלים. יש מקומות בעולם שהגיעו להכחדה של זבובי הפירות, כמו בארה"ב למשל, ועדיין ממשיכים לפזר כי יש טורפים שזקוקים לזבובים האלה".

ירדן אינה המדינה היחידה שנהנית מפתרון ביולוגי לבעיית זבוב הפירות הים תיכוני. לפני כחודש וחצי הוטסו לקרואטיה למעלה מ-5 מליון גלמים, אשר מהם יבקעו זבובים מעוקרים אשר יפוזרו מעל לשדות בקרואטיה.

לקריאת הכתבה המלאה באתר nrg לחצו כאן