מיזם לאומי שעושה שימוש בתנשמות ובזים כמדבירים ביולוגיים בחקלאות

החל מ2008 מתקיים מיזם לאומי שעושה שימוש בתנשמות ובזים כמדבירים ביולוגיים בחקלאות. המים מלווה בצוותי ניטור בשמונה אזורים שונים לאורך המדינה: רמת הגולן, הגליל המערבי, עמק החולה, עמק יזרעאל, עמק בית שאן, השרון, יהודה והנגב.

לקריאת החוברת לחצו על התמונה

המיזם הלאומי לשימוש בתנשמות ובבזים כמדבירים ביולוגיים בחקלאות

 

מיזם זה הנו סיפור הצלחה מוכח ועתיד לצמצם אף יותר את השימוש ברעלים מזיקים בחקלאות, למינימום ההכרחי. אנו מקווים ומאמינים, כי הצלחת המיזם הלאומי שעושה שימוש בתנשמות ובזים כמדבירים ביולוגיים בחקלאות, ואף עצם קיומו, הנם רק מדרגה ראשונה בדרך לשינוי. בנוסף, אנו מקווים כי ההבנה שאנו חיים בתקופה שבה אין לנו ברירה אלא להתייחס לסביבה בעדינות ובכבוד, תחדל להיות נחלת שומרי הטבע בלבד ותהפוך לנחלת הכלל ולעניינו הפרטי של כל אזרח.

עם מעט חזון, ההצלחה אף תוכיח שהציפורים יכולות להוות גשר בין מדינות. אם נביא בחשבון שמטרתו המרכזית של המיזם הלאומי שעושה שימוש בתנשמות ובזים כמדבירים ביולוגיים בחקלאות היא להביא חלופה ידידותית לסביבה על-ידי הפחתת השימוש ברעלים כנגד מכרסמים, ניתן לומר שעד כה, המטרה מושגת באופן מרשים. עם זאת, אל לנו ‘לנוח על זרי הדפנה’, יש להמשיך ולהגדיל את החלק של התנשמות בהדברה ולשאוף לכך ששימוש ברעל יעשה רק כאשר כל החלופות מוצו.

אבני היסוד למיזם הונחו בשדה אליהו בביצוע מגוון מחקרים. חברת ביו-בי נותנת הדרכה בנושא ללקוחות חדשים.
מידע נוסף על הדברת מכרסמים בעזרת דורסים תוכלו למצוא כאן

על מגוון פעולותיה של ביו-בי להפחתת השימוש בתכשירי הדברה תוכלו לשמוע ולראות הדגמות, בתערוכה של מו"פ ערבה שמתקיימת בחצבה בסוף ינואר.
בואו בשמחה
שירות השדה ושירות הלקוחות של ביו-בי