ביו-טאץ'- אפליקציית עזר לפקחי ביו-בי ולקוחותיה

ד"ר גל יעקובי, מנהל מדעי ביו-פליי וביו-תים

ביו-בי פיתחה במשותף עם חברת אגרוטאץ' אפליקציית עזר לפקחי המזיקים של החברה וללקוחותיה. מטרת האפליקציה היא לייעל את עבודת הפיקוח בשדה ולשפר את השירות אותו מקבלים החקלאים מביו-בי..
מערכת הדיווח זמינה מכל טלפון חכם (סמארטפון), טאבלט ומחשב. לאפליקציה אין צורך בחיבור רציף לאינטרנט, והעברת נתונים חסכונית מתבצעת בפריצות שידור בהתאם לזמינות רשת סלולרית. המערכת מאפשרת לפקח ולחקלאי לחלוק את המידע על אודות מיקום המזיקים ופעילות המועילים על גבי מפה ובצורת דוחות, וכן לשתף מידע על אודות ביצוע טיפולי הדברה ופעילות אגרוטכנית במבנה. מערכת הפיקוח הממוחשב מסונכרנת עם שרתי ביו-בי ומאפשרת קליטה של הזמנות חומרים ישירות מהשטח, וכן מאפשרת לחקלאי מעקב על צריכת המוצרים אותם הוא רכש. באמצעות האפליקציה ניתן לבצע השוואת טיפולים בין חלקות שונות של אותו הלקוח, וכן לעקוב אחר כל חלקה וחלקה במשך עונות שונות. המידע זמין לשירות השדה הבכיר של ביו-בי בכל עת, ובאמצעות גישה נוחה לנתוני החלקה מתאפשרת תמיכה טובה יותר בניהול ההדברה המשולבת. מלבד מערכת הדיווח, האפליקציה משמשת כמערכת תומכת החלטה לפקח המזיקים ולאנשי שירות השדה בהמלצות טיפול והדברה (דירוג חומרים וטיפולים, ימי המתנה למועילים, ימי המתנה לקטיף, ועוד).
בימים אלו, לאחר תקופת הפיתוח ובדיקות דקדקניות, נבדקת המערכת המלאה (חקלאי – פקח – ביו-בי) על ידי כמה מפקחי ביו-בי ולקוחותיה, כפיילוט מסחרי בשטחי הפלפל, העגבניה והתות, ובהמשך במטעים.