Facebook iconעקבו אחרינו בפייסבוק

הכוורת של ביו-בי הינה פרי פיתוח מאומץ שמביא לידי ביטוי מיטבי הן את דרישות הצרכנים, והן את התנאים שיבטיחו עבודה יעילה של דבורי הבומבוס. על מעטפת הקרטון של הכוורת מצויים איורים המסבירים בבהירות את אופן תפעולה ואחזקתה. להלן המאפיינים הבולטים של הכוורת.

פתח הכוורת – פשטות הפעלה

מצב עבודה רגיל – הרמת תריס הפלסטיק עד למקסימום (אין צורך לשלוף אותו ממקומו!) חושפת שני פתחים דרכם יכולות הדבורים להיכנס ולצאת.
הכוורת של ביו-בי: פתח הכוורת

מצב "שובי-בי"

הורדת תריס הפלסטיק למצב אמצעי חוסמת את הפתח הימני הדו-סטרי ומותירה פתוח את הפתח השמאלי החד-סטרי. הדבורים תכנסנה דרך פתח זה ולא תוכלנה לצאת.
להזכירכם, יש להמתין כשעה-שעה וחצי עד לשובן של מרבית העמלות.
הכוורת של ביו-בי: מצב שובי בי

מצב סגור

הורדת תריס הפלסטיק עד הסוף חוסמת את שני הפתחים.
הכוורת של ביו-בי: מצב סגור

איוורור ונקיון

מושבת הדבורים נמצאת בתוך קופסת פלסטיק שתוכננה לספק איוורור מירבי. בתחתית הקופסה, בצידה ובמכסה שלה קיימים אין-ספור חריצים המאפשרים זרימת אויר שעוזרת מאוד לדבורים לאוורר את הקן. פתחים מקבילים במעטפת הקרטון החיצונית משלימים מערכת איוורור אידיאלית שמביאה לשיפור משמעותי בפעילות ההאבקה של הבומבוס.
חריצי האיוורור במכסה מונעים התעבות מים עליו במזג אוויר קר ולח. החריצים בתחתית הקופסה מאפשרים לדבורים להפטר במהירות וביעילות מלכלוך ולחות ובכך לשמור על נקיון המושבה,להאריך את חייה ובשורה התחתונה, לשפר עוד יותר את פעילות ההאבקה.

מי הסוכר

שקית מי הסוכר, עם מתקן השתייה, מוחזקת כיחידה נפרדת בתוך מעטפת קרטון מתחת למושבת הדבורים.

בידוד

בין קופסת הפלסטיק הפנימית המכילה את המושבה לבין יחידת מי הסוכר נמצאת שכבת קלקר עבה (כ- 2 ס"מ).
שכבה זו, ביחד עם הכותנה שמכסה את הקן מלמעלה, מספקת בידוד מרבי לדבורים. הבידוד המשופר הזה מגן על המושבה בתנאי מזג אויר קיצוניים במיוחד קור. התוצאה: פעילות האבקה טובה גם במזג אויר קיצוני.

האכלה נוספת באבקת פרחים

במספר יישומים ספציפיים מוסיפים אבקת פרחים יבשה כתוספת להזנה הטבעית של הכוורת. במרכז המכסה הפלסטי של הכוורת תמצאו רבוע התחום בשולים מוגבהים מעט, זהו המקום עליו מניחים את אבקת הפרחים. רובה נופל על המושבה דרך החריצים ואת הנותר ניתן ללחוץ בקלות בעזרת האצבע.