אקרית הפרסימיליס

אקרית הפרסימיליסהאקרית הטורפת Phytoseiulus persimilis, שמקורה בדרום אמריקה, משמשת אויב טבעי יעיל של אקריות קורים. השימוש בה נפוץ ביותר בצפון אמריקה, אירופה, אוסטרליה ובחלקים מאסיה ואפריקה. הנקבה הבוגרת צורתה אגסית, ארוכה יותר מטרפה וצבעה כתום-אדמדם.מאפייניה העיקריים הם: רגלים קדמיות ארוכות ותנועה מהירה בעיקר כשנחשפת לתאורה חזקה או כאשר פעילותה הרגילה מופרעת. הדרגות הצעירות (זחל ונימפות) צורתן סגלגלה וצבען ורוד חיוור.בתחום הטמפרטורות 21-27ºc משלימה הטורפת מחזור חיים מביצה עד בוגר בתוך שבוע; קצב התפתחותה מהיר כמעט פי 2 מזה של המזיקה. לא יפלא, אפוא, כי אקרית הפרסימיליס נחשבת לאויב טבעי יעיל במיוחד, בעל יכולת מרשימה לדכא אוכלוסיות של האקרית המזיקה.

יישום

  • אקרית הפרסימיליס ארוזה בבקבוק של 100מל"ל בעל פיה ממננת אשר מכיל 2000 או 4000 אקריות טורפות כשהן מעורבבות בנשא אינרטי, ורמיקוליט. ניתן לפזר את הטורפות ישירות על-ידי שפיכה מהבקבוק או באמצעות קופסאות פיזור משניות, תלוי באופי הגידול – שרוע או מודלה, בהתאמה.
  • לפני השפיכה מהבקבוק יש לסובב אותו קלות סביב צירו כשהוא במצב מאוזן (לא לנערו!).
  • יש לבצע את הפיזור בשעות הבוקר המוקדמות אובשעות אחר הצהרים המאוחרות, עת הטמפרטורותנוחות יחסית.
  • החומר מובל בארגזים מבודדים ומקוררים באמצעות קרחומים. בדרך זו יש להביאו לשטח, להוציא את הבקבוקים אחד אחד ולפזר את הטורפות מייד.
  • במידת הצורך ניתן לשמור את החומר בטמפרטורה8-10ºc עד לרגע פיזור הטורפות בשטח, אין להקפיאו ובכל מקרה אין להחזיקו בקירור/אחסון מעבר ל 24 שעות מרגע הגעתו.
  • יש ליישם את אקרית הפרסימיליס עם הופעת סימנים ראשונים לנזק של אקריות קורים. מינון הטורפות ייקבע על-פי אופי הגידול, שטח פתוח או חממה וכן בהתאם לרמת הנגיעות במזיקות.
  • טמפרטורות 21-27°C ולחות גבוהה (מעל60%) אופטימליים לפעילות הטורפת ויבטיחו הצלחתה של ההדברה הביולוגית.
  • כ- 7-3 ימים מפיזור אקרית הפרסימיליס (תלוי בטמפרטורה) – ניתן לראות את תוצאות פעילותה הן על-פי הגוויות המצוצות של האקרית המזיקה שנקטלה על-ידה והן על-פי הדרגות הצעירות (ביצים ונימפות) של הטורפת שמופיעות במושבות של האקרית המזיקה. הדורות העוקבים של אקרית הפרסימיליס הם שיבצעו את ההדברה הביולוגית של אקרית הקורים לטווח הארוך,לאורך כל תקופת הגידול.

אקרית הפרסימיליס רגישה במידה זו או אחרת לחומרי הדברה, ולכן יש להתייעץ עם מדריכי שרות השדה של החברה באזור לפני כל שימוש בחומר הדברה כנגד פגע אחר המצוי בשטח בו פוזרה!

להורדת דף המוצר לחצו כאן

למידע נוסף פנה אלינו כאן

הצהרה

חברת "ביו בי" שדה אליהו בע"מ מגדלת ומשווקת מוצרים ביולוגיים.
הגידול מתבצע בשיטות חדשניות ביותר ומבוקר ע"י תקני איכות כגון : 9001:2008 ISO, וכן IOBC – תקן בינלאומי לגידול חרקים.
כל המוצרים נבדקים להתאמה למפרט לפני שילוחם מהמפעל.
אין החברה אחראית על תוצאת יישום המוצרים בשטח מפני שאין לה שליטה על אופן היישום, תנאים מקומיים, טיפול / אחסון המוצר שלא לפי ההוראות, וכו'.