הדברה משולבת בעגבניההדברה משולבת בעגבניה

גידול העגבניה הינו אחד הגידולים הנפוצים ביותר בעולם ומשתרע על פני שטחים עצומים במגוון סוגי אקלים ובצורות גידול שונות.
אחד המזיקים המשמעותיים בגידול, אשר נפוץ ברוב אזורי גידול העגבניה הינו אקרית הקורים. אקרית הקורים מהווה נטל כלכלי ותפעולי משמעותי ביותר על הגידול ועל המגדל.
הקושי להדברתה הולך ומתגבר עקב הגידול בעמידותה של האקרית לתכשירים כימיים. בנוסף לכך החמרת הדרישות לשיווק תוצרת נקיה משאריות חומרי-הדברה הולכת ומתרחבת והאתגר נהיה גדול יותר מתמיד!
האקרית הטורפת (Phytoseiulus persimilis) המכונה בקיצור "פֶרסִי" הינה טורף יעיל ומוכר היטב כבר עשרות בשנים. תאבונה הבריא לאקריות מזיקות ולביציהן הפך אותה, לפתרון מוצלח וחסכוני ביותר לבעיית האקריות במספר גידולים: תות-שדה, ורדים, פלפל ועוד.

לצפייה במצגת מקצועית בנושא הדברה ביולוגית בעגבניה לחצו כאן

תאור כללי

צמח העגבניה היה מאז ומתמיד אתגר קשה בכל הקשור ליישום הדברה משולבת. השערות הבלוטיות על הגבעול והעלים הקשו מאד על המועילים להרגיש בנוח, ולכן היה קשה ביותר לבסס אוכלוסיה מדבירה של מועילים. בביו-בי פותח סוג חדש של האקרית הטורפת "פרסי" שמצליחה להתבסס ביעילות רבה יותר בצמח העגבניה.
בנוסף פותחה בביו-בי שיטה חדשה ליישום האקרית הטורפת ביעילות כך שתביא להדברה טובה של אקרית הקורים ולהפחתה משמעותית של הצורך בריסוסים כימיים להדברת המזיק.
תהליך נוסף שהולך ומתרחב הוא כניסתם של זני עגבניה בעלי עמידות טובה לוירוס TYLCV. הוירוס מועבר ע"י כנימת עש הטבק ולכן הסבילות לנוכחות הכנימה בגידול נמוכה מאוד. בעקבות כך כמות הטיפולים כנגד הכנימה ותדירותם גבוהה – עובדה המשפיעה לרעה על יכולת ביסוס הפרסימיליס בחלקה.
כניסתם של זנים עמידים מאפשרת להפחית משמעותית את הריסוסים הכימיים כנגד כנימת עש הטבק והודות לכך התבססות הפרסי איננה מופרעת כימית.

אקרית הקורים בגידול עגבניה

  • ביו-בי פיתחה אקרית טורפת (Phytoseiulus persimilis) שמותאמת במיוחד לצמח העגבניה.
  • ביו-בי מציעה שיטת יישום יחודית לאקרית הטורפת שמשפרת הצלחה ויעילות כלכלית.
  • בעזרת האקרית הטורפת של ביו-בי ניתן להפחית את הריסוסים הכימיים נגד אקרית הקורים ביותר מ 75%.
  • ביו-בי מציעה שירות פיקוח ויעוץ מלא בתחום הגנת הצומח.
  • חבילת ההדברה הביולוגית בעגבניה מתאימה לכל אזורי הארץ.

להורדת דף המוצר לחצו כאן

למידע נוסף פנה אלינו כאן