צרעת דיגליפוס

צרעת דיגליפוסהצרעה הטפילית, צרעת דיגליפוס, Diglyphus isaea היא טפיל חיצוני של רימת זבוב המנהרות. חרק קטן (2 מ"מ אורך) ושחור עם בוהק ירוק מתכתי בולט על פני כל גופו. הנקבה מטילה למעלה מ60- ביצים משך חייה. בטרם תטיל, משתקת הצרעה את רימת הזבוב שבמנהרה באמצעות דקירה עם צינור ההטלה אותו היא מחדירה דרך רקמת העלה. לאחר מכן מטילה 2-1 ביצים בצמוד לגופה המשותק של הרימה. זחלי הטפיל בוקעים בתוך יומיים וניזונים על הרימה מבחוץ. משך 6 ימים עוברים הם שלוש דרגות התפתחות. לאחר השלמת התפתחותו מסדר כל זחל את גלליו ב3-2- צמדים סימטריים משני צידי גופו והופך לגולם. האחרון מקבל צבע טורקיז בראשית התפתחותו והולך ומשחיר לקראת גיחת הבוגר. גולם הטפיל והגללים שמסודרים סימטרית סביבו בתוך מנהרת הזבוב, הם מסמני ההיכר המובהקים של צירעת הדיגליפוס. משך התפתחות הגולם 9-6 ימים בסיומם מגיח הטפיל הבוגר דרך חור שמכרסם באפידרמיס העליון של העלה.
הצרעה הטפילית מותאמת לפעילות במזג אויר חם (30ºc ויותר). היא מסוגלת להיזון על נוזלי גופו של הפונדקאי – predatory host feeding (הזנה טורפנית) – פעולה שמאפשרת לנקבה הבוגרת לקבל את החלבון הנחוץ להתפתחות הביצים בשחלותיה. פעילות כזו אף היא הורגת את הפונדקאי ומכאן שמהווה גורם תמותה שפועל על זבוב המנהרות נוסף על הטפילות עצמה.

יישום

צירעת הדיגליפוס ארוזה כבוגרים בקופסאות המכילות 500 או 1000 פרטים. פיזור הטפיל בשטח יתבצע תוך כדי הליכה בין שורות הצמחים. יש להסיר את מכסה הכלי בו נמצאים הטפילים ולטפוח עליו קלות. הצרעות תצאנה ותתעופפנה אל מחוץ לכלי בכיוון הצמחים.
יש לבצע את הפיזור בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהרים המאוחרות, עת הטמפרטורות נוחות יחסית.
החומר מובל בארגזים מבודדים ומקוררים באמצעות קרחומים. בדרך זו יש להביאו לשטח, להוציא את הכלים אחד אחד ולפזר את הטפילים מייד.
במידת הצורך ניתן לשמור את הצרעות הטפיליות בטמפרטורה 6-8ºC עד לרגע שחרורן בשטח. אין להקפיאן ובכל מקרה אין להחזיקן בקירור/אחסון מעבר ל 24 שעות מרגע הגעתן.
השימוש בצירעת הדיגליפוס נשען על ניטור קפדני של זבוב המנהרות בבית הגידול. יש להכניס את הטפיל מייד עם איתור הסימנים הראשונים לפעילות הזבוב (עקיצות הזנה/הטלה או ראשיתן של מנהרות).
מינון הצרעות ביישום הראשון, כמו-גם ביישומים נוספים, ייקבע על-פי דרגת האילוח במזיק ורמת הטפילות הטבעית שקיימת בשטח.
כשלושה שבועות עד חודש מפיזור צירעת הדיגליפוס (תלוי בטמפרטורה) ניתן להבחין בברור בסימני הטפילות הפעילה שלה על רימות זבוב המנהרות. הדורות העוקבים של צירעת הדיגליפוס הם שיבצעו את ההדברה הביולוגית של זבובי המנהרות לטווח הארוך, לאורך כל תקופת הגידול.

צרעת הדיגליפוס רגישה במידה זו או אחרת לחומרי הדברה, ולכן יש להתייעץ עם מדריכי שרות השדה של החברה באזור לפני כל שימוש בחומר הדברה כנגד פגע אחר המצוי בשטח בו פוזרה!

להורדת דף המוצר לחצו כאן

למידע נוסף פנה אלינו כאן

הצהרה

חברת "ביו בי" שדה אליהו בע"מ מגדלת ומשווקת מוצרים ביולוגיים.
הגידול מתבצע בשיטות חדשניות ביותר ומבוקר ע"י תקני איכות כגון: 9001:2008 ISO, וכן IOBC – תקן בינלאומי לגידול חרקים.
כל המוצרים נבדקים להתאמה למפרט לפני שילוחם מהמפעל.
אין החברה אחראית על תוצאת יישום המוצרים בשטח מפני שאין לה שליטה על אופן היישום, תנאים מקומיים, טיפול / אחסון המוצר שלא לפי ההוראות, וכו'.